Obchodní a reklamační podmínky
1. ÚVOD
Obchodní a reklamační podmínky prodeje jsou platné a upravují obchodní vztah mezi kupujícím, dále jen zákazník a dodavatelem zboží, objednaného prostřednictvím tohoto internetového obchodu 4BAR a jeho provozovatelem, firmou 4BAR distribution s.r.o., U Santošky 1110/5, PRAHA 5 - Smíchov, 150 00, Česká republika, dále jen dodavatel.
2. OBJEDNÁVKA
Veškeré objednávky podané prostřednictvím internetového obchodu 4BAR jsou pro obě strany, jak pro zákazníka tak pro dodavatele závazné. Zákazník podáním objednávky zároveň stvrzuje, že se seznámil s obchodními a reklamačními podmínkami internetového obchodu 4BAR a souhlasí s nimi.
Objednávka je platná pokud jsou vyplněny veškeré požadované informace vyžadované formou formuláře na internetovém obchodu 4BAR a ověření objednávky dodavatele u zákazníka formou e-mailu nebo telefonického dotazu.
3. DODACÍ PODMÍNKY
Místem dodání zboží je adresa vyplněná zákazníkem při objednávce.
Dodávka zboží se uskutečňuje způsobem, který si zákazník vybral při objednávce.
Dodací podmínky upravuje blíže sekce "Zasílání".
4.PLATEBNÍ PODMÍNKY
Platební podmínky odpovídají způsobu, který si zvolil zákazník při své objednávce. Bližší informace upravuje sekce "Platební možnosti".
5. REKLAMACE A ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY
5.1 ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY ZE STRANY ZÁKAZNÍKA
V souladu s platnými právními předpisy má zákazník, který je zároveň spotřebitelem, právo odstoupit od kupní smlouvy do 14 dnů od data převzetí zboží, a to bez udání důvodů, v souladu s § 1829 Občanského zákoníku. K odstoupení od smlouvy může zákazník využít jednoznačného prohlášení směřovaného k dodavateli.
V případě, že zákazník uplatní toto právo, nese náklady spojené s vrácením zboží na adresu dodavatele podle § 1820 odst. 1 písm. j) a § 1832 odst. 3 Občanského zákoníku. Zákazník je povinen zboží vrátit dodavateli na adresu U Santošky 1110/5, Praha 5 - Smíchov, 150 00, a to nejpozději do 14 dnů od dne, kdy oznámil odstoupení od smlouvy.
Zákazník je odpovědný za snížení hodnoty zboží, pokud zboží není vráceno v původním stavu nebo bylo poškozeno v důsledku jeho zacházení, které bylo nad rámec nezbytného pro seznámení se s povahou, vlastnostmi a funkcí zboží.
Pro náležitosti a postup při odstoupení od kupní smlouvy doporučujeme konzultovat relevantní ustanovení Občanského zákoníku a formulář pro odstoupení od smlouvy, který může být k dispozici na webových stránkách dodavatele.
Zákazník, který je podnikatelem, nemá právo odstoupit od uzavřené kupní smlouvy.
Zároveň existují další situace, kdy zákazník nemá právo odstoupit od kupní smlouvy, a tyto jsou uvedeny v § 1837 Občanského zákoníku.
Podmínky pro uplatnění práva odstoupit od kupní smlouvy jsou následující:
Zákazník může odstoupit od smlouvy tím, že učiní jasné a jednoznačné prohlášení směřované k dodavateli.
Zákazník je povinen zboží vrátit dodavateli na své náklady a to nejpozději do čtrnácti (14) dnů od okamžiku, kdy oznámil odstoupení od kupní smlouvy. Vrácení zboží se provádí na adresu prodejny 4BAR DISTRIBUTION S.R.O. na adrese U Santošky 1110/5, Praha 5 - Smíchov, 150 00.
Pokud došlo ke snížení hodnoty zboží z důvodu zacházení s ním, které přesahuje nezbytnou míru pro seznámení se s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží, je zákazník povinen prokázat chybějící hodnotu finančně. Dodavatel má právo uplatnit nárok na náhradu snížení hodnoty zboží a tento obnos může odečíst od vrácené kupní ceny.
Zákazník nemá právo odstoupit od smlouvy v případech stanovených v § 1837 Občanského zákoníku, konkrétně pokud zboží není vráceno v původním uzavřeném stavu s nepoškozeným kolkem, nebo pokud bylo zboží upraveno podle jeho specifických přání nebo pro jeho osobní použití.
Zákazníkovi bude vrácena cena zboží, kterou zaplatil, stejným způsobem, jakým byla původně obdržena. Tato vrácená částka bude převedena do 14 dnů od okamžiku, kdy zákazník oznámil odstoupení od kupní smlouvy. Dodavatel však nemusí vrátit kupní cenu dříve, než obdrží vrácené zboží nebo dostane důkaz o jeho odeslání.
5.2 ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY ZE STRANY DODAVATELE
Dodavatel má právo odstoupit od uzavřené kupní smlouvy se zákazníkem v případě zjevné chyby v ceně zboží, což znamená cenu zboží, která je zjevně odlišná od obvyklé ceny pro daný druh zboží. Tato situace nastává, pokud není výslovně uvedeno, že se jedná o "slevovou akci" nebo jiné podobné označení. Za zjevnou chybu v ceně zboží lze považovat například výrazně nízkou cenu zboží, která se výrazně liší od běžné ceny (např. o 90 % nižší cena) nebo jiné zřejmé chyby v popisu zboží. V takovém případě bude dodavatel kontaktovat zákazníka s cílem dohodnout se na dalším postupu. Pokud zákazník již zaplatil část nebo celou kupní cenu, bude mu tato částka vrácena na jeho účet co nejdříve.
Dodavatel má také právo odstoupit od kupní smlouvy, pokud při předávání zásilky s produktem zjistí, že zákazník není starší 18 let (nebo nedokáže prokázat svůj věk způsobem, jaký byl dříve uveden, například občanským průkazem). Tím dojde k porušení podmínek uvedených v obchodních podmínkách a v kupní smlouvě.
6. REKLAMACE
6.1 PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ A ZÁRUKA
Lhůta pro uplatnění práv z odpovědnosti dodavatele za vady začíná běžet okamžikem převzetí zboží zákazníkem. Opotřebení zboží způsobené jeho normálním užíváním nebo obvyklé opotřebení u použitého zboží není považováno za vadu.
Zákazník je povinen co nejdříve po převzetí zboží prověřit jeho stav. Pokud se vada projeví během jednoho roku od převzetí a zákazník je spotřebitel, považuje se za to, že vada byla přítomná již při převzetí, pokud povaha zboží nebo vada nevylučuje jiný závěr.
Dodavatel není povinen přijmout reklamaci, pokud se zjistí, že byla vada způsobena zákazníkem.
Pokud je zjištěno poškození zboží, vyhotoví se záznam o poškození a dodavatel je povinen poskytnout zákazníkovi přiměřenou slevu nebo dodat nové zboží. Reklamace mechanického poškození zboží bude uznána pouze v případě, že bude nahlášena včas.
V případě vady zboží může zákazník požadovat odstranění vady, dodání nového zboží bez vady nebo opravu zboží, pokud oprava není nemožná nebo nepřiměřeně nákladná. Dodavatel odstraní vadu v přiměřené době, aby nezpůsobil zákazníkovi-spotřebiteli značné obtíže, s ohledem na povahu zboží a jeho účel.
Zákazník může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy, pokud
1. dodavatel odmítne odstranit vadu nebo ji neodstraní v souladu s právními předpisy a obchodními podmínkami,
2. se vada opakuje,
3. vada představuje závažné porušení smlouvy nebo
4. je zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro zákazníka. Přiměřenou slevu lze stanovit jako rozdíl mezi hodnotou vadného a bezvadného zboží. Pokud je vada zanedbatelná, zákazník nemá právo odstoupit od smlouvy.
Dodavatel odpovídá za vady u zboží zakoupeného zákazníkem-podnikatelem pouze v případě, že vady byly přítomny při převzetí zboží zákazníkem-podnikatelem. V takovém případě se za jiné vady zboží dodavatel nezodpovídá. Zákazník-podnikatel musí uplatnit nároky z vady do 6 měsíců od převzetí zboží (Pokud je na obalu zboží uvedeno datum spotřeby, tato lhůta se zkracuje na toto datum).
Reklamace bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 kalendářních dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud není dohodnuto jinak. Dodavatel vydá zákazníkovi-spotřebiteli písemné potvrzení o uplatnění reklamace, ve kterém uvede datum uplatnění, obsah reklamace, požadovaný způsob vyřízení a kontaktní údaje zákazníka pro další informace. Dodavatel je povinen poskytnout zákazníkovi písemné potvrzení o způsobu vyřízení reklamace, včetně provedení opravy a doby trvání, nebo písemně odůvodnit zamítnutí reklamace.
Zákazník má právo na úhradu nutných nákladů v souvislosti s reklamací. V případě odstoupení od smlouvy z důvodu vady má zákazník právo na náhradu nákladů spojených s tímto odstoupením.
Ustanovení § 1924 Občanského zákoníku (OZ) o náhradě nákladů při uplatnění práv z vadného plnění se nevztahují na právní vztahy mezi dodavatelem a zákazníkem-podnikatelem. Zákazník-podnikatel nemá nárok na náhradu nákladů spojených s uplatněním práv z vadného plnění (reklamací).
Reklamace zboží podléhá také ustanovením Občanského zákoníku a v případě zákazníka-spotřebitele zákonu o ochraně spotřebitele.
7. MIMOSOUDNÍ ŘEŠENÍ SPORŮ SE SPOTŘEBITELEM
V souladu s ustanovením § 14 zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele dodavatel informuje spotřebitele o možnosti řešit spory vzniklé ze smluv uzavřených s dodavatelem prostřednictvím subjektu pro mimosoudní vyřizování spotřebitelských sporů, kterým je Česká obchodní inspekce (www.coi.cz) se sídlem na adrese Štěpánská 44, 110 00 Praha 1.
Platební možnosti
1. CENA OBJEDNÁVKY
O výši objednaného zboží budete informováni ihned při objednávce na internetových stránkách. K ceně objednaného zboží připočítáváme cenu za přepravu. Není-li snížena v časové ohraničené akci.
2. ZMĚNA CENY OBJEDNÁVKY
Dodavatel si vyhrazuje právo změnit cenu dodávaného zboží a to v případech, že tato cena byla zvýšena i na vstupu od dodavatele. Dodavatel se zavazuje o tomto neprodleně informovat zákazníka, tento má právo v tomto případě od smlouvy písemnou formou odstoupit.
3. PLATEBNÍ PODMÍNKY
Zákazník si může při objednávce zvolit, jaký způsob platby preferuje. Zákazník je povinen zboží uhradit v okamžiku převzetí zboží.
Zasílání
1. TERMÍNY DODÁNÍ
Termín vyřízení vaší objednávky a termín dodání je závislý na vybraném druhu dodání. Dodavatel si vyhrazuje právo dodat objednané zboží v rozmezí 2 - 30 dnů od doručení objednávky. O předpokládaném termínu dodání vás budeme informovat při potvrzení objednávky. Dodavatel si vyhrazuje, v případě situace kterou nebylo možno ovlivnit , termín dodání prodloužit, ale vždy o tom musí informovat zákazníka, který má právo v tomto případě od objednávky písemnou formou odstoupit.
2. ZPŮSOB DODÁNÍ
Objednávka bude vyřízena a dodána formou obchodního balíku od České pošty do 5 dnů na adresu zvolenou při objednávce.
Podmínky vrácení peněz
- zboží musí být odesláno nejpozději do 14 dnů od obdržení zboží.
- zboží musí být v originální krabici. Zboží musí být neporušeném a nepoužitém stavu.
- zásilka musí obsahovat doklad o zaplacení a kopii útržku dobírkové nebo balíkové služby, průvodní dopis stvrzující požadavek na vrácení peněz.
- vráceny vám budou pouze peníze za zboží, nikoliv však cena za dopravu
- balíky zasílejte běžnou balíkovou poštou (můžete balík pojistit). Balíky zaslané na dobírku nebudou přijaty.
- vrácená částka bude uhrazena poštovní poukázkou na dodací adresu, nebo na bankovní účet do 30 dnů od doručení balíku.
Reklamované zboží zašlete na adresu:
4BAR distribution s.r.o.
U Santošky 5,
Praha 5, 150 00.
E-mail: 4bar@propub.cz
Telefon: +420 723 521 341
Důležité upozornění
Tato služba se vztahuje pouze na území České republiky.
Informujte nás prosím i v případech, že obdržíte poškozenou zásilku.
Závěrečná ustanovení
Tyto obchodní podmínky nabývají platnost 1.1.2012. Platnost může být upravována nebo rozšiřována. Změny týkající se dopravy není nutné oznamovat.